کسب و کار اینترنتی چیست :

کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می‌شود. یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی‌رود، بلکه می‌تواند نقش‌ها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می‌توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.

تفاوت کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک :

کسب و کار اینترنتی (E-Business) به مجموعه فعالیتهای مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی‏ مالی‏ خرید و فروش‏ ‏، ارتباط با مشتریان و …. که از طریق شبکه‌ی اینترنت انجام می‌گیرد.

در تجارت الکترونیک تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از طریق انترنت می‌باشد و زیر مجموعه  کسب و کار اینترنتی است.

انواع کسب وکارهای اینترنتی :

امروزه، کسب و کارهای اینترنتی، بسیار متنوع هستند. اما به طور کلی، می توان آنها را به ۱۰ گروه عمده تقسیم بندی کرد:

  1.  ایجاد اجتماعات آنلاین
  2.  خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
  3.  تبلیغات اینترنتی
  4.  ارائه خدمات تخصصی به دیگران
  5. ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
  6. تهیه و ارا ه ی ی نرم افزارهای مختلف
  7. چند رسانه ای یا مالتی مدیا
  8.  پیوستن به شبکه های واسطه گری
  9.  خدمات مربوط به ایمیل
  10.  سرمایه گذاری مشترک

تولید بدون کارخانه :

تولید بدون کارخانه که اصالتا ایرانی است امروزه در دنیا به  نام چین شناخته می‌شود و جالب است بدانید میلیون‌ها فرصت شغلی را در آنجا فراهم کرده است.

نیاز به تولید بدون کارخانه، خصوصاً به دلیل تنوع در تولیدات، عمر کوتاه محصول، تغییر سریع تکنولوژی و تغییر شدید بازار تقاضا ، اقتصادی بودن این روش را توجیه می کند. پیشرفت های تکنولوژیک، گسترده شدن بازارها، تثبیت اقتصاد سیاسی و افزایش تعداد رقبای مطرح در سطح دنیا اعم از داخلی و خارجی و توسعه ی روزافزون تفکر و نگرش نوین در مجامع علمی، عواملی هستند که ضرورت بهبود سریع فرآیندهای داخلی را جهت ماندن در میدان رقابت، آشکارتر می نماید.