کسب و کار اینترنتی چیست :

کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می‌شود. یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه میتواند نقش‌ها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید. 

تفاوت کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک :

(E-Business) یا همان تجارت الکترونیک به مجموعه فعالیتهای مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی‏ مالی‏ خرید و فروش‏ ‏، ارتباط با مشتریان و …. که از طریق شبکه‌ی اینترنت انجام می‌گیرد. به نوعی از کسب و کارهایی گفته میشود که فعالیت آنها روی اینترنت و مبتنی بر پتانسیلهای اینترنت انجام میشود. و قسمتی از کسب و کار اینترنتی می باشد .

ویژگی منحصر به فرد کسب و کار اینترنتی   :

راه اندازی این ایده بر حضور در اینترنت ماندگار است. نیاز به یک مکان فیزیکی نیست.میتوان کسب و کار خود را به درآمدی پایدار تبدیل کرد.کسب و کار خود فقط مختص یک خیابان یا یک شهر نیست و همه دنیا قابلیت دسترسی به آن را خواهند داشت. فقط مختص یک زمان خاص نیست و ۲۴ ساعت شبانه روز قابل دسترس است.

چرا برای درآمدی پایدار ،کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم ؟

به این فکر باشید که رئیس خود هستید.

مانند همه انواع کارآفرینی ها ،راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی افراد را مستقل میکند. آنها خود رئیس خود هستند و این یکی از دلایل افرادی است که دوست دارند برای خود کار کنند و نه برای دیگران.هیچ کس به شما نمیگوید  که چه کنید ،چطور کارکنید،هیچ کس از شما سوالی نمیپرسد.از کار شما بیهوده شکایت نمیکند.شما را به دلیل تاخیرتان توبیخ نمی کند.نمیگوید که چرا کاری را انجام نداده اید.چرا کاری را انجام داده اید و……اگر شما هم از این نوع افراد هستید راه اندازی یک کاسبی اینترنتی میتواند گزینه مناسبی باشد.

البته فراموش نکنید که انضباط و برنامه ریزی برای هر کاری از جمله کسب و کارهای اینترنتی لازم و ضروری است و باید مواظب باشید که در این تله نیفتیم.در این رابطه باورهای اشتباه را حتما” مطالعه کنید.

وقتی در خوابید نیز پول در می آورید !

تقریبا” امکان خودکار سازی همه فعالیت ها در اینترنت وجود دارد و این باعث میشود که حضور شما عمدتا” محدود به تولید محتوا ،برنامه ریزی ،راه اندازی و پی گیری ها شود.چیزی شبیه خلبان خودکار که فقط برای بلند شدن و نشستن نیاز به حضور خلبان هست و باقی مدت پرواز از سوی سیستم های هواپیما هدایت میشود.بنابراین وقتی در محل کسب تان خود حضور نداریم ،مسافرتیم یا حتی در خواب هستیم مشتری به سایت مراجعه میکند محصولات ما را میبیند ،سفارش خود را میدهد،پول را پرداخت و محصول را دریافت میدارد!

در تجارت الکترونیک تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از طریق اینترنت می‌باشد و زیر مجموعه  کسب و کار اینترنتی است.

انواع کسب وکارهای اینترنتی :

امروزه، کسب و کارهای اینترنتی، بسیار متنوع هستند. اما به طور کلی، می توان آنها را به ۱۰ گروه عمده تقسیم بندی کرد:

  1.  ایجاد اجتماعات آنلاین
  2.  خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
  3.  تبلیغات اینترنتی
  4.  ارائه خدمات تخصصی به دیگران
  5. ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
  6. تهیه و ارا ه ی ی نرم افزارهای مختلف
  7. چند رسانه ای یا مالتی مدیا
  8.  پیوستن به شبکه های واسطه گری
  9.  خدمات مربوط به ایمیل
  10.  سرمایه گذاری مشترک

تولید بدون کارخانه :

تولید بدون کارخانه که اصالتا ایرانی است امروزه در دنیا به  نام چین شناخته می شود و جالب است بدانید میلیون‌ها فرصت شغلی را در آنجا فراهم کرده است.

نیاز به تولید بدون کارخانه، خصوصاً به دلیل تنوع در تولیدات، عمر کوتاه محصول، تغییر سریع تکنولوژی و تغییر شدید بازار تقاضا ، اقتصادی بودن این روش را توجیه می کند. پیشرفت های تکنولوژیک، گسترده شدن بازارها، تثبیت اقتصاد سیاسی و افزایش تعداد رقبای مطرح در سطح دنیا اعم از داخلی و خارجی و توسعه ی روزافزون تفکر و نگرش نوین در مجامع علمی، عواملی هستند که ضرورت بهبود سریع فرآیندهای داخلی را جهت ماندن در میدان رقابت، آشکارتر می نماید.