مشاوره کسب وکار یکی از اصلی ترین اجزا کسب وکار در تمام دنیا است.

 در بیشتر شرکتهای دنیا با توجه به گسترش علم و تخصصی شدن آن برای مدیریت کآرآ در هر حوزه از مشاوران خبره بهره گرفته می شود تا مدیران که اغلب در حوزه های محدودی متخصص هستند با شناخت کافی و دقت بیشتری تصمیم گیری کنند.

شما هم به مشاوره کسب و کار احتیاج دارید می پرسید چرا ؟

در شرایط فعلی با توجه سرعت رشد فناوریها و به همان نسبت سرعت استفاده از این فنارویها شما به سادگی از گردونه رقابت با افرادی که در کسب و کار شما از این فناوری ها بهره می برند، کنار حواهید رفت .

مانند آژانسهای تلفنی محلی که با ورود تاکسی ها اینترنتی مثل اسنپ به شدت تحت تاثیر قرار گرفتن و یا مشاورین املاک که با ورود  سایت دیوار ، شیپور و …در حوزه فروش و اجاره ملک آسیب قابل توجه متحمل شدند، شما برای جا نه ماندن از قافله دو راهکار دارید یک اینکه خود را غرق در تکنولوژی و روشهای بازارایابی جدید کنید که بالطبع زمان بر و هزینه بر است و یا با مشاور کسب وکاری که کسب وکار شما را مورد بررسی قرار دهد و زمینه ی برای بکارگیری این فناوریها رو  در کسب وکارتون بررسی کند و کسب وکار شما را برای بکارگیری فناوری مهیا کند تا از گردونه رقابت خارج نشوید همکاری کنید .

 صاحبان کسب وکارها  در شرایط فعلی اقتصاد که رقابت در هر صنعتی افزایش یافته، سطح در آمد ها مشتریان کاهش یافته و خروجی تمامی  این شرایط برای هر کسب وکار کاهش فروش و  کاهش سود است به فکر چاره می باشند تا سهم  از بازار و حجم فروش خودشان رو حفظ و یا ارتقا دهند و یا هزینه خودشون کاهش دهند تا بتوانند کسب وکار خودشون در این شرایط حفظ کنند .

در نگاه اول همه به این نتیجه می رسند که سرمایه گذاری در تبلیغات و  بازاریابی(Marketing ) می تواند راهگشا باشد. دیجیتال مارکتینگ به نظر از تمام روشهای مارکتینگ بروز تر اثر بخش تر و حتی ارزان تر میباشد ، و متاسفانه برخی دیجتال مارکتینگ را با راه اندازی وب سایت برابر می دانند .

یک وب سایت راه اندازی می کنند و تازه این ابتدای یک کوهی از مشکلات است.

           خوب میگید چه مشکلی !

برای فهم بهتر برای شما مثالی می زنم فرض کنید شرکت ایکس که در زمینه تولید شکلات فعال می باشد با وضعیتی رو به رو شده که در آن رقبا شرکت ایکس با کاهش قیمت و هزینه های جانبی سعی در افزایش فروش داشته و فروش شرکت ایکس را به چالش کشیدن در بازار داخلی، در بازار خارجی با ایجاد شرایط فعلی  و خروج آمریکا ازبرجام شاهد کاهش شدید تقاضا و فروش خارجی و همچنین افزایش بهای ارز  شده  و در نتیجه قیمت تمام شده محصولات افزایش یافته و سود عملیاتی این کسب وکار در حال کاهش شدید می باشد .

مدیر عامل با مشاهده گزارشات نگران کننده ، دستپاچه شده شروع به تشکیل جلسات پی در پی برای پیدا کردن را ه حل میکنه اولین فکری که به ذهن هر مدیری می رسه اینکه باید بازاریابی خودشون تقویت کنند و هزینه های سربار را کاهش دهند، یکی از مدیران توصیه می کنه یک وب سایت برای شرکت راه اندازی  کنند و وارد دنیای فروش اینترنتی شوند که هم بطور موثری هزینه های فروش کاهش یابد و هم حجم فروش بالا رود .  مدیر مثالی ازشرکتهای رقیب می زنه که چقدر در این زمینه فعال هستند و این سایت چقدر برای  شرکت چقدر مفیده و چقدر اثربخش ، در نتیجه  همه در جلسه هیات مدیره با او موافقت می کنند .

در مرحله بعدی ، با یکی از شرکتهای طراحی وب سایت قرار داد بسته و بعد از صرف هزینه یک سایت برای شرکت تهیه میشه ، بعد از چند هفته آمار نشان می دهد سایت بازدید نداره و شرایط فروش و تقاضا تغییری نکرده ، دوباره جلسه و ارزیابی و نتیجه اینکه که سایت نه تنها  محتوا  ندارد حتی استراتژی  تولید محتوا هم ندارد.در نتیجه تصمیم به تولید محتوا میکنند ، پس از صرف هزینه و زمان مقدار زیادی محتوا تولید می کنند ولی! باز هم سایت مخاطب نداره ، دوباره جلسه ، دوباره ارزیابی و صرف هزینه و نتیجه اینکه سایت در سرچ گوگل نیست .

پیشنهاد می کنم مقاله چرخه محتوا را مطالعه بفرمایید . 
چاره چیست ؟

استفاده از روشی برای اینکه مخاطبان به تواند سایت ما رو بازدید کنند و محتوا تولید شده باعث جذب آنها شود و اصطلاحا تبدیل به Lead و یا یک Prospect و در نهایت به یک مشتری تبدیل شوند دو روش کلی برای در دسترس قرار گرفتن مخاطبان در حال حاضر دو روش مرسوم است: SEM و SEO    

Search Engine Marketing)  SEM) که شامل Google ADwords ، AD Sence و ….. می باشد و با توجه به این که هزینه های این گونه تبلیغات در نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی ارزی میباشد و همچنین مشاورین حرفه ای برای بهینه سازی این روشها  کم است بیشتر صاحبان کسب وکار  تمایل به روشهای ارگانیک قرار گیری در نتایج جستجو کلمات کلیدی  که همان SEO  می باشد دارند .

برگردیم سر داستان خودمون صاحبان و مدیران کسب وکار داستان به فکر استخدام یک متخصص برای قرار گرفتن در نتایج جستجو  کلمات کلیدی مورد نظر  SEO یا Search Engine Optimization می افتند .

دوباره قرار داد…. این دفعه برای سئو سایت ولی تازه اینجا مشکلات جدی تر هم میشه متخصص سئو مربوطه متذکر میشه که  محتوا  برپایه سئو نیست ، و اصولا با این محتوا نمی توان سئو مناسبی انجام داد ، محتوا ارتباطی به کلمات کلیدی مورد نظر ندارد و یا اصلا این کلمات کلیدی سبب جذب مناسب نمی شود . نتیجه اینکه محتوا دوباره باید تولید بشه تازه متخصص سئو سایت متذکر میشه که  ساختار سایت هم باید برای سئو تغییر کنه . دوباره روز از نو روزی از نو دوباره هزینه ، دوباره جلسه ، و بعد همه این داستانها بالاخره  سایت تو سرچ گوگل Rank مناسبی پیدا میکنه و مخاطب هم پیدا میکنه !

ولی فروش شرکت تغییری نکرده ، ای بابا حالا دیگه مشکل چیست …… .

مخاطب سایت مشتری ما نیست ، و صفحات سایت دارای UX , UI  مناسبی نیستند ، سازمان برای فروش اینترنتی طراحی نشده  .خوب آخر چیکار کنیم :

    • استخدام یک تیم متخصص و پرداخت حقوق و مزایا که هزینه سربار زیادی داره یا ……….
    • گرفتن مشاور کسب و کار حرفه ای و با تجربه  

یک مشاور خوب باید گوش کند، درک کند و حتی بتواند یکی از مشتریان شما باشد.

شما انتخاب می کنید که چه راهکاری را بیشتر ترجیح می دهید ؛ یکی از جنبه های سرگرم کننده تیم ما  در این است که نه به عنوان یک مشاور بلکه به عنوان یک دوست متخصص در زمینه تجارت به شما کمک می کند،  خودتان کلیه شرایط را تعیین می کنید ، و این حق شماست؛به همین جهت موسسه مشاوره کسب و کار کیارش یک جلسه را به شما مشاوره رایگان ارائه می دهد. ما در کنار شما خواهیم بود، تا برنامه های خود را پالایش کنید.به دقت به شما گوش می دهیم و به شما در یافتن پاسخ هایی که گام های بعدی شما را ایجاد می کند، کمک خواهیم کرد؛ در نتیجه با همکاری با ما به نتایج بهتری دست پیدا می کنید.

اگر صاحب کسب کار نیستید و تازه قصد دارید کسب و کار جدیدی ،یا اصطلاحا START-UP راه اندازی کنید، یکی از نکات مهمی که باید قبل از صرف زمان و هزینه انجام دهید . بررسی همه جانبه ی شرایط محیط ( یا همان تحلیل PESTEL) بررسی و ارزایابی نقاط قوت ، ضعف و فرصتها و چالشهای (یا همان تحلیل SWOT ) خودتون  است ، کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار یا تجارت کار راحتی نیست و قطعاً مستلزم بررسی اصولی چالش های پیشرویتان است. همچنین باید عوامل موفقیت و عدم موفقیت، فرصت و تهدیدهای محیط و قوت ها و ضعف هایتان کاملاً بررسی گردد.

البته  بررسی به تنهایی و بدون راهنما نیز میسر است ولی همانگونه که می دانید راهنمایی فردی در بیرون از سازمان قطع به یقین در تسهیل تصمیم‌گیری و اجرایی نمودن مقدمات کارتان بسیار مفیدتر  خواهد بود ، و می تواند نوع نگاه شما را تغییر دهد ، از جمله کارهایی که در مشاوره کسب وکار انجام می شود، بررسی مشکلات موجود بر سر راه یک کارآفرین و ارائه راهکارهای مناسب برای حل و رفع آن است. کارشناسان و متخصصین امر مشاوره کسب و کار با توجه به دانش گسترده و کاملی که از بازار کار دارند و تجربیاتی که طی سالیان دراز از نمونه های کارآفرینی به دست آوردند، می توانند راهنمایان خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما باشند. در کل :

کسب و کار با فکر

تیم مشاوران ما به شما کمک خواهد کرد جواب سوال های زیر را پیدا کنید.

* شما در تجارت چه کسی هستید ؟

* چه خدماتی می خواهید ارائه دهید و چرا ؟

* چه چیزی سبب شد شما این شرکت را ایجاد کرده و وارد این تجارت شوید ؟

* به عنوان یک سازمان چه رویاها و اهدافی را دنبال می کنید ؟

* دوست دارید چه موقعیت هایی را در آینده دریافت کنید ؟

* چه برداشتی از آینده دارید ؟

* چگونه جلوتر از رقبا قدم برداریم ؟

* مشتریان را چگونه جست و جو و جذب کنیم ؟

* چه مکان هایی برای تبلیغات مناسب است ؟

* چه میزان بودجه برای بازاریابی اختصاص دهیم ؟

* اهداف شرکت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

و در نهایت چه محتوای برای دیجیتال مارکتینگ تولید کنیم .

نتیجه گیری :

خدمات مشاوره ی ما اجرای برندینگ ، مشاوره در زمینه طراحی سایت و تبلیغات در گوگل وشبکه های اجتماعی و سئو سایت ، تولید محتوا خلاق ، مشاوره در زمینه طراحی کمپین های بازاریابی و اجرای تخصصی نمایشگاههای بین المللی را شامل می شود . و شما با یکبار تجربه استفاده از خدمات ما مشتری دائم و همیشگی ما خواهید شد .

نمونه تجربیات موسسه