موفقیت در اینستاگرام

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به مهم ترین و پربازدیدترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی است بهترین محل برای تبلیغ و معرفی ، بازاریابی محتوا ، نت ورکینگ و ایجاد مخاطب برای افراد و برندهای تجاری است. در حال حاضر اینستاگرام با بیش از ۲۰۰ میلیون عضو فعال ماهانه با ۶۰ میلیون عکس و ۱.۶ میلیارد لایکی است که کاربران در روز به اشتراک می گذارند. استفاده هوشمندانه و همراه با استراتژی از این اپلیکیشن جذاب باعث میشود کسب وکار شما رونق پیدا کند و افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند. پس به ۱۰ شگردی که در زیر معرفی میکنم و منجر به جذب فالوئر بیشتر می شود توجه و از آن استفاده کنید.

۱.استفاده از هشتگ و معرفی آن در همه جا :

 

۲.هشتگ را خلاقانه انتخاب کنید :

در هشتگ انتخابی خود باید بخشی از داستان خود را در اینستاگرام با دیگران به اشتراک بگذارید، هشتگ شما می تواند عجیب، خنده دار یا ظالمانه باشد اما مهم است که کسالت آور نباشد .نکته دیگر اینکه می توانید از هشتگهای موجود در توییتر به عنوان منبع استفاده کنید . آنها در اینستاگرام کپی کنید .

۳.شرکت در گفتگو های محبوب و به اصطلاح (  Viral) :

با استفاده از هشتگهای متنوع و محبوب مردمی در متن هر پستی که می گذارید به دیده شدن بیشتر کار خود کمک کنید. هشتگهای خاص و طولانی به شما در یافتن افراد مناسب کمک میکنند اما هشتگ های جهانی یا حتی قدیمی، به دیده شدن بیشتر شما دراینستاگرام کمک میکند .

۴.سعی کنید تمامی عکس های شما دارای یک شرح کامل و جذاب باشد :

یک عکس گویای هزار کلمه است اما استفاده از کلمات اجتناب ناپذیرند. صفحه اینستاگرام نشنال جئوگرافیک که ۵۰ میلیون فالوئر دارد گویای این است که دو عامل عکس جذاب به همراه شرح مناسب بسیار برای مخاطبان جذاب می باشد. تولید محتوای جذاب ، خلاقانه با کیفیت برای اینستاگرام یکی از عوامل اصلی برای بالابردن مخاطب است.

۵.بهترین معرفی در قسمت بیوگرافی اینستاگرام  بنوسید : 

از نوشتن کلمات کلیشه ای وکلی در قسمت بیوگرافی خود اجتناب کنید. این کار افراد مشتاق نمی کند تا از صفحه شما دیدن کنند. با توجه به پست ها و معرفی کارها یا محصولات جدید بیو خود را تغییر دهید. و یا موضوعات محبوب در قسمت معرفی افراد را تشویق به دیدن بیشتر کنید.

۶.وارد بازاریابی با افراد موثر یا بازاریابی موثر شوید ( Influencer marketing ):

با افراد تاثیرگذاری که موجب رونق کار شما می شوند، تعامل داشته باشید و با دنبال کردن پروفایل و صفحات و پیگیری پست هایشان به دیده شدن بیشتر خود کمک کنید. اعلان های جدید این افراد را فعال کنید. سپس می توانید با آنها به طور مرتب ارتباط برقرار کنید و یکی از محبوب ترین افراد وبرندهای تجاری شوید. یکی از روشهای دیگر استفاده از بازاریابی موثر تبلیغات در صفحات این افراد بصورت پست، استوری، تگ می باشد .

۷.کنترل برای عکسهای دیگران شما را درآن  تگ می کنند :

یکی از کارهای که اینستاگرام بسیار به کار می رود تگ کردن شما به طور ناخواسته در عکس ها می باشد. اگر فقط می خواهید بهترین مطالب تولید شده توسط کاربران در مورد شما یا نام تجاری تان را در پروفایل اینستاگرام خود داشته باشید می توانید این کار را بکنید . اکنون اینستاگرام امکانی را فعال کرده که شما به طور کامل می توانید به صورت کامل بروی عکسهای تگ شده کنترل داشته باشید .لا انتخاب ویرایش برچسب ها آنهایی را که می خواهید حذف، مشخص و بعد گزینه مخفی کردن نمایه را انتخاب کنید .

۸.سبک و استایل منحصر به فرد خود را در اینستاگرام داشته باشید :

فقط بودن و حضور در اینستاگرام کافی نیست.شما باید استایل و سبک خاص خود را به وجود آورید. برند غذایی هندی فروتی دارای یک سبک منحصر به فرد محتوای بصری است که هر بار که کاربر یک پست آن را می بیند کاملا قابل تشخیص است . داشتن قالب برای عکسهای ، تنظیمات نور مشخص و منحصر به فرد ، استفاده از لوگو در تصاویر سبک فیلم برداری و …

۹.محلی بودن : 

آگاه باشید که در اطرافتان چه اتفاقی رخ میدهد . با رفتن به صفحه جستجو و انتخاب برگه Places یک منطقه خاص را انتخاب کنید تا همه پست های جغرافیایی آن مکان را مشاهده کنید .

۱۰ . تعامل با مخاطبان :

سعی کنید به تمامی لایک ها و کامنتها پاسخ مناسب بدهید. اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی ، مکانی برای گفت وگو است نه یک پلتفرم پخش و خبررسانی چه واکنشی باید نشان دهید تا مردم پست های شما بیشتر ببینند.